Zdrowie, diety, odchudzanie.

  dieta.a51.pl - Twój sposób na zdrowie i urodę - Twoja dieta - Twój sposób na odchudzanie.
Dieta, odchudzanie, zdrowie, uroda -
strona główna
Artykuły
Zanim zdecydujesz się na dietę.
Jak się odchudzić na długo?
Kilka zasad skutecznej diety
Oczyszczamy się
Próg wagi
Fakty i mity o odżywianiu
Diety cud
Diety
SPRAWDŹ SWOJE BMI
Czy wiesz że?
Sport - zdecydować się na ...
Sport - zdecydować się na ..cz2
Cellulit
Cellulit - zabiegi kosmetyczne i dieta
Cellulit - ćwiczenia
Ty kontra cellulit
Masaż pomocny przy walce z cellulitem
Słowniczek



SPRAWDŹ SWOJE BMI

BMI (ang. Body Mass Index) to wskaźnik masy ciała, którego używa się do określenia prawidłowego ciężaru ciała. Masę Twojego ciała wyrażoną w kilogramach podziel przez wielkość będącą odpowiednikiem Twojego wzrostu wyrażonego w metrach i podniesionego do kwadratu. Wskażnik BMI dla kobiety o wzroście 170 cm i wadze 61kg wynosi 21,1, co wynika z nastepujących obliczeń: 61:(1,7 x 1,7). Wskaźnik BMI w przedziale 20 - 25 oznacza prawidłową masę ciała, w przedziale 25 - 30 stanowi już nadwagę, natomiast powyżej 30 mamy do czynienia już z otyłością.

Wzrost (w cm) Masa ciała (w kg) Masa ciała (w kg) Masa ciała (w kg) 155 ...............48,5 ...................60,5 ...................72
160 ...............51...................... 64..................... 77
165 ...............54,5 ...................68,5................... 82
170 ...............58 ......................72 ..................... 87
175 ...............61,5 ....................76,5 ..................92
BMI ...............20 ......................25 ......................30

Zaczynając dietę, zastanawiamy się na jakim poziomie ustalić dzienną dawkę kalorii? Pierwsza liczba, która przychodzi nam do głowy to poziom 1000 kalorii dziennie, ale niekoniecznie jest on odpowiedni dla wszystkich. Uwarunkowane jest to bowiem wiekiem, płcią, a także prowadzonym trybem życia. Kobieta prowadzący siedzący tryb życia z niewielką aktywnością ruchową (czyt. spacerek z zakupami) powinna wybrać dietę dostarczającą 1300-1500 kalorii dziennie. Natomiast kobieta w błogosławionym stanie powinna jeść około 2500-3000 kalorii dziennie, tyle samo zresztą co w przypadku kobiety karmiącej ze wskazaniem na górną granicę tego przedziału.

H.S

 

 

 

 

 

 


Copyright 2005 Dieta.a51pl
Health, diets, lose weight. Diety i odchudzanie Jak schudnąć - diety i odchudzanie.
Jak schudnąć - szybkie diety
Jak schudnąć - diety, odchudanie - poradnik.