Zdrowie, diety, odchudzanie.

  dieta.a51.pl - Twój sposób na zdrowie i urodę - Twoja dieta - Twój sposób na odchudzanie.
Dieta, odchudzanie, zdrowie, uroda -
strona główna
Artykuły
Zanim zdecydujesz się na dietę.
Jak się odchudzić na długo?
Kilka zasad skutecznej diety
Oczyszczamy się
Próg wagi
Fakty i mity o odżywianiu
Diety cud
Diety
SPRAWDŹ SWOJE BMI
Czy wiesz że?
Sport - zdecydować się na ...
Sport - zdecydować się na ..cz2
Cellulit
Cellulit - zabiegi kosmetyczne i dieta
Cellulit - ćwiczenia
Ty kontra cellulit
Masaż pomocny przy walce z cellulitem
Słowniczek






 

Czy wiesze że?
Czy wiesz, że..

ˇ Owoce i warzywa nasycą Cię na dłużej, niż czekoladowy batonik. Dostarczają dużo cennych witamin oraz błonnika, który napełnia żołądek i sprawia, że jesteś syta na długi czas.

ˇ Hormony mają ogromny wpływ na samopoczucie i wytrzymałość organizmu kobiet. Na początku cyklu zdecyduj się na lekkie, relaksujące ćwiczenia, w środku cyklu odpowiednie będą intensywne treningi, natomiast pod koniec cyklu - ćwiczenia siłowe.

ˇ Nie jest prawdą to, że możesz mieć sylwetkę jaką zamarzysz. Wiele zależy od genów, kośćca, typu budowy odziedziczonej po przodkach.

ˇ Rezygnacja ze śniadania nie oznacza utraty kilogramów, a wręcz przeciwnie. Nadrobisz to wieczorem z ... nawiązką bo po prostu trudno będzie Ci powstrzymać głód. Nie ma natomiast nic gorszego, niż jedzenie obfitych posiłków na noc. Nie tylko ze względu na nasz spokojny sen, ale także na zamianę tego posiłku, jakiej dokonuje organizm - w tłuszcz. Podczas snu metabolizm ulega spowolnieniu, śniadanie go pobudza, daje organizmowi energetycznego kopa i przestawia go na szybsze obroty. Im szybszy metabolizm, tym więcej spalamy kalorii. Dlatego też posiłek poranny powinien być największym w ciągu całego dnia.

ˇ Soki owocowe są zwykle dosładzane. Jeżeli nie chcesz z nich rezygnować, rozcieńczaj je wodą, pamiętaj jednak, że soki zawierają naturalny cukier. Może lepiej z nich zrezygnuj na rzecz soków warzywnych?

ˇ Obwinianie się o zjedzoną czekoladkę to pierwszy krok do rzucenia diety w kąt. Zdecydowanie lepiej zjeść coś słodkiego i prowadzić nadal dietę - bez wyrzutów sumienia. Poczucie winy jest zabójcze dla naszej diety. Ustal sobie limit słodkości, jaki możesz zjeść w ciągu dnia/tygodnia i nie zrażaj się chwilowymi niepowodzeniami. W ciągu dnia spokojnie możesz pozwolić sobie na 100 kcal czegoś słodkiego. Jeżeli uległaś pokusie nie martw się tylko poćwicz trochę na drugi dzień. Odstawienie słodyczy rodzi ryzyko, że w pewnym momencie rzucisz się na nie bez opamiętania.

ˇ Francuski rogalik ma tyle samo kalorii co prawie 4 kromki chleba razowego posmarowanego niskosłodzonym dżemem - 280 kcal.

ˇ 100 g śledzia w oleju ma tyle samo kalorii co 500 g pieczonej piersi z kurczaka - 300 kcal.

ˇ Szklanka rosołu ma tyle samo kalorii co 2 talerze zupy pomidorowej z ryżem - 20 kcal.

ˇ Łyżka sosu majonezowego ma tyle samo kalorii co 2 łyżki sosu winegret lub 10 łyżek sosu jogurtowego - 105 kcal.

ˇ 150g ziemniaków gotowanych ma tyle samo kalorii co 33g frytek smażonych lub 80g ugotowanego ryżu - 110 kcal. Ziemniaki bez sosu wcale nie są takie tuczące, a jakie sycące.

ˇ 500g sałatki owocowej ze śmietaną ma tyle samo kalorii co 900g sałatki bez bitej śmietany - 500 kcal.

ˇ 1 pączek ma tyle samo kalorii co 3 jogurty light - 300 kcal.

ˇ 2 pomidory mają tyle samo kalorii co 6 ogórków czy 3 duże sałaty - 30 kcal. Wybierając warzywa kierujmy się jednak ich właściwościami i zawartością witamin. Generalnie przecież warzywa to grupa produktów o najniższej zawartości kalorii.

ˇ 100g pestek słonecznika ma tyle samo kalorii co 100g chipsów czy orzeszków. Pamiętajmy jednak, że pestki słonecznika i orzeszki są o wiele zdrowsze, niż paczka chipsów.

ˇ Kromka białego pieczywa ma tyle samo kalorii co 2 kromki pieczywa tostowego lub 5 kromek chleba chrupkiego - 125 kcal.

ˇ 1kg melona ma tyle samo kalorii co 2 banany - 280 kcal. Jednak banan, który zawiera dużo potasu - zawsze będzie lepszy od czekoladowego batonika.

ˇ Jedzenie kilku (5-6) mniejszych posiłków jest korzystniejsze dla Ciebie niż jedzenie tylko 3. Organizm szybciej poradzi sobie z kilkoma mniejszymi posiłkami i nie odłoży nic na później.

ˇ Tłuszcz spala się w ogniu węglowodanów. Ogranicz spożycie tłuszczów, a nigdy węglowodanów. Węglowodany, również dzięki zawartości błonnika sprawiają ponadto, że nie czujemy się stale głodni.

ˇ Warzywa mrożone nie tracą swoich cennych witamin poprzez proces zamrażania. Zarówno mrożone, jak i świeże - polecamy ich gotowanie na parze. Nie tracą swoich właściwości, a jednocześnie zachowują swój cały smak.

ˇ Większym zagrożeniem dla Twojej sylwetki jest porcja smażonych frytek, niż porcja makaronu.



Copyright 2005 Dieta.a51pl
Health, diets, lose weight. Diety i odchudzanie Jak schudnąć - diety i odchudzanie.
Jak schudnąć - szybkie diety
Jak schudnąć - diety, odchudanie - poradnik.