Zdrowie, diety, odchudzanie.

  dieta.a51.pl - Twój sposób na zdrowie i urodę - Twoja dieta - Twój sposób na odchudzanie.
Dieta, odchudzanie, zdrowie, uroda -
strona główna
Artykuły
Zanim zdecydujesz się na dietę.
Jak się odchudzić na długo?
Kilka zasad skutecznej diety
Oczyszczamy się
Próg wagi
Fakty i mity o odżywianiu
Diety cud
Diety
SPRAWDŹ SWOJE BMI
Czy wiesz że?
Sport - zdecydować się na ...
Sport - zdecydować się na ..cz2
Cellulit
Cellulit - zabiegi kosmetyczne i dieta
Cellulit - ćwiczenia
Ty kontra cellulit
Masaż pomocny przy walce z cellulitem
Słowniczek






DIETY CUD

Chciałabyś schudnąć szybko i ładnie, utrzymać efekt na lata i nie napracować się za bardzo. Szukasz więc cudownej receptury, super diety czy nowego środka farmakologicznego, które pozwolą Ci stosunkowo szybko pozbyć się zbędnych kilogramów. Diety cud charakteryzują się przede wszystkim tym, że zakładają określony jadłospis na czas diety, nie dostarczają wszystkich potrzebnych dla organizmu składników, są szkodliwe w skutkach i kłócą się z zasadami zdrowego żywienia. Każda z tych diet posiada słabe strony, najczęściej jest pozbawiona naukowych podstaw. Dlatego zanim zdecydujesz się na konkretną dietę, dokładniej zapoznaj się z jej działaniem i poznaj jej konsekwencje. Przeczytaj charakterystykę najmodniejszych diet i zdecyduj czy chcesz zmienić swoją sylwetkę na 2-3 tygodnie czy na lata!

Diety jednoskładnikowe
Polegają na spożywaniu tylko jednego produktu np. jabłek, grejpfrutów czy ziemniaków i ryżu. Nie dostarczając składników potrzebnych do funkcjonowania organizmu, w szczególności białka, może prowadzić do uszkodzenia ważnych organów

Dieta owocowo- warzywna
Dieta oczyszczająca, pozwalająca pozbyć się złogów i oczyszczająca organizm. Dopuszcza spożywanie niesłodkich owoców (jabłek, grejpfrutów), oraz wszystkich warzyw oprócz ziemniaków. Przez pierwsze dni obserwuje się złe samopoczucie, które spowodowane jest usuwaniem toksyn z organizmu.

Dieta kapuściana
Nazywana jest również prezydencką. To dieta niskoenergetyczna, zakładająca spożywanie bez ograniczeń zupy składającej się głównie z kapusty, marchewki, papryki i pomidorów. Po zakończeniu kuracji często występuje efekt jo-jo, związany z powrotem do starych nawyków żywieniowych. W pierwszych dniach chudnie się głównie z wody, może powodować kłopoty z żołądkiem, wątrobą i jelitami.

Diety białkowo - tluszczowe
Dopuszczają spożywanie wszystkich tych produktów, które są przedstawicielami grup białkowych i tłuszczowych (mięso, jaja, masło, śmietana) ograniczają natomiast do minimum spożycie węglowodanów (a więc produktów zbożowych, warzyw i owoców). Autorzy twierdzą, że przyczyną naszego tycia są zaburzenia w spalaniu węglowodanów. Przykładami mogą tu być dieta Kwaśniewskiego oraz Atkinsona. Jadłospisy układane są tak, aby 15% dziennej racji kalorii stanowiły białka, 10% tłuszcze nasycone, 20% tłuszcze nienasycone oraz 55 % węglowodany. Osoby, które je wypróbowały zaobserwowały szybki spadek wagi ciała, pomimo spożywania tłustych mięs, śmietany, serów. Spowodowane jest to tym, że bez węglowodanów trudno zjeść jest dużo tłuszczu, brak apetytu powoduje zmniejszenie porcji kalorii. Według autorów dieta oprócz efektu odchudzającego, odznacza się również efektem leczniczym. Wymieniane są takie choroby jak: łuszczyca, choroba wieńcowa, alergia. Większość dietetyków odnosi się do niej z dużą rezerwą, a to z powodu braku błonnika, odpowiednich składników mineralnych i witamin w jadłospisie oraz dostarczaniem do organizmu trzykrotnie większej dawki cholesterolu, niż wynosi norma. Długotrwałe jej stosowanie, ze względu na zbyt dużą ilość tłuszczu zwierzęcego grozi miażdżycą i chorobami serca.

Dieta kliniki Mayo
Wyklucza spożywanie owoców oraz produktów zbożowych, dopuszcza jaja, chude mięso, sałatę i kawę. Ostatnio znana jest pod postacią "diety kopenhaskiej" czy "diety na przemianę materii". Z powodu jednostajnego jadłospisu i ubogiej kaloryczności, prowadzi do niedoborów witamin i składników mineralnych. Spożywanie dużych ilości jajek może również wpływać na poziom cholesterolu we krwi. Szybka utrata wagi (ok. 5 kg w ciągu 2 tygodni) powoduje osłabienie i zmęczenie organizmu.

Diety typu wegetariańskiego -Diamondów
wyklucza mleko wraz z jego przetworami, bogata w węglowodany i błonnik, zaleca nie łączenie białka z węglowodanami oraz spożywanie owoców i warzyw do południa. Ilość spożywanego białka oraz tłuszczów jest minimalna. Obiecuje bardzo szybki spadek wagi, bez głodowania.

Diety nie łączenia
Zakładają, że właściwe zestawienia pokarmów szybciej się trawią. Jak dotąd, nie zostało to stwierdzone naukowo. -Montignaca- zakłada nie łączenie tłuszczów razem z węglowodanami (skrobią) w jednym posiłku (np. pieczywa z wędliną, mięsa z ziemniakami). Zabronione są produkty o wysokim IG (indeksie glikemicznym), szybko podnoszące poziom cukru we krwi. Przede wszystkim jest to: miód, cukier, białe pieczywo, biały ryż. Inne, "złe" węglowodany, zawierające skrobię to także: ziemniaki, kukurydza oraz makaron. Dieta ta jest dość popularna, ponieważ nie ma określonego jadłospisu, którego trzeba się trzymać, jest łatwa do przeprowadzenia oraz zróżnicowana pod względem zawartości składników odżywczych. Średni spadek wagi to: 1-2 kg w ciągu tygodnia. Obydwie diety są niskokaloryczne, zawierają mało tłuszczu, jednak są mało racjonalne. Założenia diety Diamondów (np. brak pełnowartościowych śniadań, czy wykluczanie mleka i jego przetworów) są sprzeczne z zasadami prawidłowego odżywiania. Grożą niedoborem białka, wapnia i magnezu (jeśli w naszej diecie jest nadmiar błonnika, powodujący biegunki i osób z wrażliwym przewodem pokarmowym).

Głodówki
Pomimo, że często wspominane przy temacie oczyszczania organizmu ze zbędnych złogów, nie są metodą na trwałe schudnięcie. Kilkudniowe głodówki, owszem prowadzą spadku wagi ciała, jednak jest to spowodowane utratą wody a nie tłuszczu!. Po takich kuracjach często przybieramy na wadze, gdyż mamy obniżony metabolizm a na dodatek zapominamy o trwałej zmianie sposobu odżywiania. Efekt jo-jo jest nieunikniony. Pomimo niebezpieczeństw, jakie nosi ze sobą głodówka (utrata tkanki mięśniowej, zaburzenia rytmu serca), szybszy spadek wagi (4-5 kg tygodniowo) nadal dla wielu osób jest kuszący.


H.S
Copyright 2005 Dieta.a51pl
Health, diets, lose weight. Diety i odchudzanie Jak schudnąć - diety i odchudzanie.
Jak schudnąć - szybkie diety
Jak schudnąć - diety, odchudanie - poradnik.