Zdrowie, diety, odchudzanie.

  dieta.a51.pl - Twój sposób na zdrowie i urodę - Twoja dieta - Twój sposób na odchudzanie.
Dieta, odchudzanie, zdrowie, uroda -
strona główna
Artykuły
Zanim zdecydujesz się na dietę.
Jak się odchudzić na długo?
Kilka zasad skutecznej diety
Oczyszczamy się
Próg wagi
Fakty i mity o odżywianiu
Diety cud
Diety
SPRAWDŹ SWOJE BMI
Czy wiesz że?
Sport - zdecydować się na ...
Sport - zdecydować się na ..cz2
Cellulit
Cellulit - zabiegi kosmetyczne i dieta
Cellulit - ćwiczenia
Ty kontra cellulit
Masaż pomocny przy walce z cellulitem
Słowniczek



Jak się odchudzić na długo?

Jak się odchudzić na długo?
Aby zrzucić nadmiar kilogramów i mieć kontrolę nad swoimi nawykami żywieniowymi trzeba poznać swój sposób odżywiania i
błędy przez siebie popełniane. Dlaczego po zastosowaniu diety odchudzającej, często tyjemy, powracamy do dawnej wagi?
Pewnie dlatego, że zaczynamy odżywiać się w ten sposób, co dawniej, sięgając po produkty, które spowodowały już
wcześniej naszą nadwagę. Jeżeli jednak dokładnie przeanalizujemy naszą dietę i bodźce, które nami sterują i powodują
apetyt - ryzyko powrotu do dawnej wagi zmniejszy się. Analiza tych bodźców pozwoli Ci poradzić sobie z tą grupą produktów,
po które sięgasz w określonych momentach.
Pierwsze co powinniśmy określić to produkty pobudzające nasz apetyt, a następnie wyeliminować je ze swojego menu.
Różne produkty u różnych ludzi wzmagają łaknienie. Może być to batonik, bułka i jedzenie typu fast food, albo po prostu
zwykłe kanapki.
Ponadto, należałoby określić do jakiej grupy żywieniowej należymy poprzez ustalenie, które z poniższych zachowań
odzwierciedla nasze nawyki żywieniowe:
- niejadki - niby nie spożywają głównych posiłków, ale uwielbiają tuczące przekąski;
- podżeracze - jak sama nazwa wskazuje podjadają między głównymi posiłkami, nie ograniczając przy tym głównych posiłków;
- amatorzy opcji do czystego talerza - nie odchodzą od talerza, jeśli coś jeszcze na nim leży nadające się do konsumpcji.
- nocne pasibrzuchy - napadające na lodówkę późną porą, pozbawiając organizm możliwości spalenia kalorii spożytych w
ciągu dnia.
Zastanów się, jak wielki wpływ mają na Twoje życie emocje i czy przypadkiem nie traktujesz jedzenia jako antidotum na
wszelkie swoje niepowodzenia. Jeśli miałaś spięcie w pracy, nie objadaj a raczej zapanuj nad swoimi emocjami. Podżeracz
powinien w takich sytuacjach być świadom tego co robi i zapanować nad swoimi rękami, ale przede wszystkim nad umysłem.
Często podżera bowiem odruchowo, nie zastanawiając się szczególnie nad motywami swojego postępowania.
Istnieją pewnego rodzaju sytuacje, które stymulują apetyt:
- jedzenie podczas oglądania telewizji;
- jedzenie z nudów;
- objadanie się podczas imprez;
- po powrocie z pracy jedzenie tego, co się ma akurat pod ręką dla zaspokojenia głodu;
- robienie zakupów będąc głodnym, podczas których wrzuca się do koszyka wysokokaloryczne produkty np. batoniki -
spożywając je potem podczas powrotu do domu.

Następnie powinnaś określić swoją idealną wagę, przy której będziesz się czuła dobrze i równie dobrze wyglądała. Nie
zakładaj, że będzie ona oscylować wokół wagi np. 55 kg, jeżeli wagę tę osiągnęłaś kilka lat wstecz i nawet nie pamiętasz jak
się wtedy czułaś. Poza tym waga ciała częśto jest niewymierna. Dużo zależy bowiem od budowy ciała i ilości tkanki
tłuszczowej i mięśniowej w organiźmie. Dwie kobiety o tej samej wadze ale o różnym stopniu rozwoju mięśni wyglądają
inaczej. Ta, która ma bardziej rozwinięte mięśnie wygląda o niebo lepiej od koleżanki, mimo, iż waży tyle samo a dodatkowo
więcej dzięki tym mięśniom spala pożywienia. Dlatego jeśli najpierw schudniesz, a następnie wskazówka wagi pokaże więcej
kilogramów - nie próbuj nawet się tym martwić. To, że ważysz więcej nie oznacza, że gorzej wyglądasz. Paradoksalnie często
jest wręcz odwrotnie.
Naukowcy odkryli, iż niespodziewana ochota (nie głód) na coś dobrego trwa zazwyczaj kilka do kilkunastu minut. Stań
do walki z tymi zachciankami i zajmij swoją głowę czym innym. Często wystarczy po prostu nie kupować smakołyków i nie
chomikować ich w domu. Kiedy dopadnie Cię zachciankowy głód, trudniej będzie wybrać się po to do sklepu.
Wiele osób postrzega jedzenie jako nagrodę. Można jednak poradzić sobie z takim postrzeganiem wypisując na kartce
papieru i uświadamiając sobie szereg innych czynności, które przynoszą nam równie dużą satysfakcję jak jedzenie.





Copyright 2005 Dieta.a51pl
Health, diets, lose weight. Diety i odchudzanie Jak schudnąć - diety i odchudzanie.
Jak schudnąć - szybkie diety
Jak schudnąć - diety, odchudanie - poradnik.