Zdrowie, diety, odchudzanie.

  dieta.a51.pl - Twój sposób na zdrowie i urodę - Twoja dieta - Twój sposób na odchudzanie.
Dieta, odchudzanie, zdrowie, uroda -
strona główna
Artykuły
Zanim zdecydujesz się na dietę.
Jak się odchudzić na długo?
Kilka zasad skutecznej diety
Oczyszczamy się
Próg wagi
Fakty i mity o odżywianiu
Diety cud
Diety
SPRAWDŹ SWOJE BMI
Czy wiesz że?
Sport - zdecydować się na ...
Sport - zdecydować się na ..cz2
Cellulit
Cellulit - zabiegi kosmetyczne i dieta
Cellulit - ćwiczenia
Ty kontra cellulit
Masaż pomocny przy walce z cellulitem
Słowniczek



Kilka zasad skutecznej diety

Szukając cudownych diet i obietnicy utraty kilku kilogramów w krótkim czasie często nie zdajemy lub też nie chcemy zdawać sobie sprawy co zastosowanie takich diet oznacza dla naszego organizmu. Pomijając efekty jo-jo, a więc szybki powrót do dawnej wagi, który jest niestety nieunikniony, możemy nabawić się znacznego osłabienia organizmu, wypadania włosów czy łamliwych paznokci. W długim okresie czasu stosowanie cudownych diet, które pod względem kaloryczności balansują na granicy głodówki prowadzi do różnego rodzaju schorzeń i chorób, w niektórych przypadkach nawet do choroby serca.

Dla osiągnięcia sukcesu w postaci stałego poziomu wagi bez uszczerbku na zdrowiu, istotnym jest postrzeganie diety nie jako tymczasowego środka do osiągnięcia celu, ale jako cel, sposób odżywiania się, któremu będziemy wierni przez lata. Pojęcie "dieta" coraz częściej kojarzone jest ze zdrowym stylem życia, przyjęciem określonych zasad spożywania pokarmów oraz z prowadzeniem aktywnego trybu życia. W tym miejscu należy zaznaczyć, że włączenie aktywności ruchowej do naszego codziennego rozkładu zajęć jest niezbędne dla pięknego wyglądu i trwałych efektów. Jest to najlepszy sposób na zmniejszenie bilansu energetycznego organizmu bez potrzeby drastycznego ograniczania przyjmowanego pożywienia. Niektórzy popełniają tego rodzaju błąd, iż przy zastosowaniu wyczerpujących często ćwiczeń odmawiają przyjmowania pokarmów kierując się szybszymi efektami diety. Z pewnością obierając taki kierunek długo się na nim nie utrzymamy, a dodatkowo stracimy ochotę na walkę ze zbędnym tłuszczykiem. Walka z nadmiarem kilogramów to proces, który powinny być rozłożony na okres kilku miesięcy i uwzględniać powinien rozsądną dietę i ćwiczenia.

Założenie, że wykonywanie ćwiczeń w wymiarze bez zmiany sposobu odżywiania pozwoli uzyskać wymarzony efekt jest również błędne. Rozsądna dieta to takie ograniczenie spożywanych pokarmów, które nie pozbawi organizmu cennych witamin i mikroelementów, a więc w żadnym razie nie głodówka oraz będzie dostosowane do prowadzonego trybu życia. Osiągnięcie ustalonego w diecie poziomu kalorii powinno odbyć się stopniowo poprzez codzienne zmniejszanie spożywanych kalorii.


Podstawowym założeniem diety powinna być rezygnacja z kolacji, a jeśli to niemożliwe to przynajmniej ograniczenie tego ostatniego posiłku do spożycia produktów białkowych. Dużą ilość białka dostarczają organizmowi: białko jaja, tuńczyk, produkty mleczne, chociaż wieczorem najlepiej zrezygnować jest ze spożywania mleka ze względu na zawartość laktozy. Niezwykle istotne jest również ustalenie ilości posiłków spożywanych w trakcie dnia. Najlepiej rozłożyć jedzenie na 4 - 5 małych posiłków z równą częstotliwością np. co 3 - 4 godziny, aby przyzwyczaić organizm do regularnych dawek energii. Jeżeli ominiesz któryś z posiłków, organizm to zapamięta i zgromadzi sobie zapas tłuszczu "na zaś". Dostarczając organizmowi tyle samo pożywienia utyjesz mniej, jeśli rozłożysz je na 5 posiłków, a nie tylko na 3. Najważniejszym posiłkiem dnia jest oczywiście śniadanie, które rozrusza z rana metabolizm.

Nie należy w naszej diecie rezygnować z węglowodanów, chyba że z tych złożonych. Węglowodany odgrywają dużą rolę m.in. zaspokajając nasz głód, dzięki zawartemu w nich błonnikowi. Proces przekształcania węglowodanów w tłuszcz jest bardzo wolny, uzupełnia on w pierwszej kolejności zapasy glikogenu. Poza tym, jak wiadomo "tłuszcz spala się w ogniu węglowodanów", a zatem przy ich braku proces utraty tkanki tłuszczowej zachodzi znaczniej wolniej.

c.d. nastąpi

 

 

 

 

 

Copyright 2005 Dieta.a51pl
Health, diets, lose weight. Diety i odchudzanie Jak schudnąć - diety i odchudzanie.
Jak schudnąć - szybkie diety
Jak schudnąć - diety, odchudanie - poradnik.