Zdrowie, diety, odchudzanie.

  dieta.a51.pl - Twój sposób na zdrowie i urodę - Twoja dieta - Twój sposób na odchudzanie.
Dieta, odchudzanie, zdrowie, uroda -
strona główna
Artykuły
Zanim zdecydujesz się na dietę.
Jak się odchudzić na długo?
Kilka zasad skutecznej diety
Oczyszczamy się
Próg wagi
Fakty i mity o odżywianiu
Diety cud
Diety
SPRAWDŹ SWOJE BMI
Czy wiesz że?
Sport - zdecydować się na ...
Sport - zdecydować się na ..cz2
Cellulit
Cellulit - zabiegi kosmetyczne i dieta
Cellulit - ćwiczenia
Ty kontra cellulit
Masaż pomocny przy walce z cellulitem
Słowniczek



Próg wagi

PRÓG WAGI
Przypuszczalnie byłaś już kiedyś na jakiejś diecie, wiesz zatem jak trudno jest zgubić zbędne kilogramy tłuszczyku, a potem na dodatek utrzymać osiągniętą wagę. Powiedzmy, że jesteś na diecie już kilka dni, jednak waga wyraźnie pokazuje tyle samo kilogramów. Być może jest to Twój punkt wagi, do którego organizm przyzwyczaił się przez lata i do którego osiągnięcia będzie dążył. Jak podejść do tego we właściwy sposób? Jest jedna rada, mianowicie przyzwyczaić organizm do niższej wagi i nauczyć go ją utrzymywać. Próg, który tak ciężko Ci przekroczyć to waga ciała, którą organizm polubił znacznie bardziej, niż powinien. Uwagę na niego zwrócili amerykańscy naukowcy i nazwali go "punktem wagi". Teoria ta przewiduje, że organizmg enetycznie ukierunkowany jest na dążenie do takiej masy ciała, która pozwala mu na najefektywniejsze funkcjonowanie.
Punkt wagi u każdego człowieka jest w innej wielkości, w zależności od warunków wewnętrznych i zewnętrznych.
W momencie, kiedy waga ciała osiągnie w efekcie odchudzania niższy poziom, niż zapamiętany przez organizm punkt wagi, będziemy mieli do czynienia z trybem oszczędnościowym organizmu, który spowolni przemianę materii aby oszczędzić energię.
W takiej sytuacji dalsze odchudzanie jest niezwykle trudne. Możemy spodziewać się, że nagle staniemy się bardziej senni niż dotychczas i zacznie nam się częściej robić zimno, co następuje w wyniku obniżenia temperatury ciała.
Działa to też w drugą stronę. Na szczęście. W przypadku, gdy przytyjesz i masa ciała osiągnie większy poziom niż punkt wagi, Twój organizm przyspieszy metabolizm i podniesienie temperaturę ciała w celu spalenia nadmiaru kalorii.
Oczywiście, jeżeli będziesz jadła tak przez dłuższy czas, organizm w końcu się przyzwyczai i zacznie magazynować energię za pomocą tkanki tłuszczowej.
Tak więc punkt wagi to wartość zmienna. To optymistyczne podejście. Odpowiednio bowiem dobierając dietę możesz doprowadzić do tego, że punkt wagi osiągnie niższy o kilka kilogramów poziom.
Wszystko zaczyna się zatem od obserwacji ciała i punktu wagi, do której jest przyzwyczajony. Zaobserwuj do jakiej wartości wskazówka wagi najczęściej powraca, następnie postaraj się określić możliwe przyczyny Twojej nadwagi.
Niezbędna będzie odpowiednio zbilansowana dieta odchudzająca, którą choć trudno można ustalić samemu. Najważniejszym punktem naszego programu jest powolne wyjście z etapu odchudzającego. Chodzi tu przede wszystkim o stopniowe zwiększanie ilości kalorii w diecie, które pomoże ustalić nowy punkt wagi. Powiedzmy, że 200 kalorii więcej co tydzień dokładamy do naszego jadłospisu. Ten sposób pozwoli na uniknięcie efektu jo-jo. Przy czym w dalszym ciągu musisz kontrolować wagę, jeżeli w wyniku zwiększenia dawki kalorii troszkę przytyłaś zmniejsz spożycie o 100 kalorii i obserwuj organizm. W taki sposób powinnaś dojść do optymalnej dla siebie liczby kalorii, optymalnej diety, którą powinnaś spożywać w zależności od trybu życia.


Copyright 2005 Dieta.a51pl
Health, diets, lose weight. Diety i odchudzanie Jak schudnąć - diety i odchudzanie.
Jak schudnąć - szybkie diety
Jak schudnąć - diety, odchudanie - poradnik.