Zdrowie, diety, odchudzanie.

  dieta.a51.pl - Twój sposób na zdrowie i urodę - Twoja dieta - Twój sposób na odchudzanie.
Dieta, odchudzanie, zdrowie, uroda -
strona główna
Artykuły
Zanim zdecydujesz się na dietę.
Jak się odchudzić na długo?
Kilka zasad skutecznej diety
Oczyszczamy się
Próg wagi
Fakty i mity o odżywianiu
Diety cud
Diety
SPRAWDŹ SWOJE BMI
Czy wiesz że?
Sport - zdecydować się na ...
Sport - zdecydować się na ..cz2
Cellulit
Cellulit - zabiegi kosmetyczne i dieta
Cellulit - ćwiczenia
Ty kontra cellulit
Masaż pomocny przy walce z cellulitem
Słowniczek






ZANIM ZDECYDUJESZ SIĘ NA DIETĘ
diety cud odchudzanieNiepełnowartościowe posiłki, które towarzyszą nam w trakcie diety mają wpływ na naszą urodę. Ograniczając jedzenie niejednokrotnie zapominamy o tym jak ważne jest odpowiednie odżywianie dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Pochłonięte dążeniem do ideału, restrykcyjnie przestrzegając ustalonego limitu kalorii, nie dostrzegamy negatywnych skutków diety. Organizm przyzwyczaił się do jakiegoś typu przemiany materii i nasze ciało pragnie zachować równowagę. Broniąc się przed zmianami pozbywa się głównie wody. Wysuszona, mało elastyczna skóra związana jest właśnie z utratą wody w pierwszych dniach diety. Efektem pozbycia się tłuszczu, a zarazem podpory potrzebnej do właściwego napięcia naskórka jest wiotczenie i utrata sprężystości skóry. Wynikiem huśtawki wagowej jest nadmierne rozciąganie skóry, prowadzące do powstawania zmarszczek czy rozstępów. Skutkiem niewłaściwie dobranej diety, ubogiej w białko i energię jest przyśpieszenie procesu łuszczenia naskórka. Brak błonnika powoduje zaburzenia procesów oczyszczania naszego organizmu, brak witamin i białka je przyswajającego: wypadanie włosów. Częste zaparcia uznaje się za przyczynę wyprysków i wpływają na stan skóry. Aby z brzydką cerą nie powitać nowej figury warto wcześniej się nad tym zastanowić.

Możliwe jest uniknięcie utraty sprężystości i jędrności skóry poprzez dbanie o sprawność mięśni oraz nawilżanie skóry. Przede wszystkim:

§ Zadbaj o to by dieta była bogata w witaminy i minerały. Ich brak prowadzić może do poważnych chorób skóry.

WITAMINA C-pobudza metabolizm komórkowy, odżywia tkanki. Jej udział w syntezie kolagenu powoduje większą jędrność skóry, nabranie blasku i rozjaśnienie cery. Brak witaminy C prowadzi do krwawienia skóry, zapalenia dziąseł i języka.Można ją znaleźć w truskawkach, porzeczkach, czereśniach, jabłkach, morelach, cytrusach, natce pietruszki, pomidorach, papryce, selerze, ziemniakach.

WITAMINA F
- poprawia wygląd włosów, wpływa na gospodarkę tłuszczową organizmu, odbudowuje naskórek. Efektem niedoboru może być suchy naskórek, łuszcząca się skóra głowy czy słabe paznokcie. Można ją znaleźć w awokado, kiełkach pszenicy, orzechach, migdałach, siemieniu lnianym oraz w olejach roślinnych.

WITAMINY Z GRUPY B- zapobiegają starzeniu się komórek, są przyczyną pojawiających się wyprysków i pękaniu ust. Niedobór może spowodować zapalenie błony śluzowej, powstanie wyprysków na twarzy i w okolicach narządów płciowych. Można ją znaleźć w kiełkach pszenicy, produktach pełnoziarnistych, ziemniakach, jogurtach, drożdżach, jajach, rybach.

WITAMINA E- wpływa na prawidłowe nawilżenie cery, pełni rolę przeciwutleniacza, chroni organizm przed działaniem wolnych rodników, sprzyja w walce z celulitem. Można ją znaleźć w olejach roślinnych, kaszach, kiełkach zbóż, orzechach.

WITAMINA A- walczy ze zmarszczkami i trądzikiem, pobudza pracę komórek skóry, wpływa na syntezę białek, zwiększa elastyczność i grubość naskórka, nadaje skórze ładny koloryt. Bez odpowiedniej ilości witaminy A skóra nadmiernie rogowacieje, zdarzyć się również może zapalenie rogówki czy spojówek. Można ją znaleźć w żółtych i czerwonych owocach i warzywach, w bobie, brokułach i sałacie, wątróbce.

WITAMINA K- wpływa na elastyczność skóry, bierze udział w procesie wytwarzania białek, krzepnięcia krwi, wzmacnianiu ścianek naczyń krwionośnych. O jej niedoborze mogą świadczyć czerwone pajączki i sińce pod oczami. Można ją znaleźć w brokułach, brukselce, szpinaku, kapuście, jogurcie, żółtkach jaj.

WITAMINA H- biotyna, uczestnicząca w przemianach kwasów tłuszczowych. Odpowiada za ładny wygląd skóry i włosów. Szukać jej należy w orzechach, warzywach, pieczywie pełnoziarnistym, mięsie i drożdżach.

ŻELAZO- rozprowadza tlen we krwi. Niedobory żelaza mają wpływ na stan włosów oraz koloryt cery. Lepiej przyswajalne jest żelazo pochodzenia zwierzęcego. Znaleźć go można w mięsie, drobiu, rybach, mleku, jajach, jęczmieniu, brokułach.

POTAS- usuwając wodę z tkanek reguluje gospodarkę wodną organizmu, chroni przed obrzękami. Można go znaleźć w ziemniakach, brokułach, pieczarkach, szpinaku, kapuście kwaszonej, cytrusach, bananach, suszonych owocach, orzechach.

MIEDŻ- wpływa na jędrność i elastyczność tkanki łącznej. Znaleźć ją można w małżach, ostrygach, ziemniakach, brokułach, kapuście kwaszonej.

KRZEM- Odpowiedzialny za budowanie, przemiany metaboliczne, jędrność skóry. Bierze udział w budowaniu zębów, kości, skóry, tkanki łącznej, włosów, paznokci. Szukaj go w prosie, jęczmieniu, bananach, owocach morza.

CYNK I SELEN- chronią skórę przed wolnymi rodnikami. Niedobór cynku powoduje problemy ze skóra, selen natomiast opóźnia starzenie się skóry. Znaleźć je można w brokułach, czosnku, kapuście kwaszonej, kukurydzy.

WAPŃ- odpowiada za stan kości, jest również podstawowym budulcem zębów. Można go znaleźć w mleku i jego przetworach, w łososiu, krewetkach, kawiorze, soi, brokułach.


§ Zadbaj o ruch i dotlenienie organizmu. Tlen wpływa na przemianę materii i ukrwienie tkanek.
§ Usuwaj zrogowaciały naskórek, wykonuj systematyczny peeling.
§ Masuj ciało po kąpieli kosmetykami wzbogaconymi o kolagen i elastynę, które wzmacniają strukturę skóry.




H.S
Copyright 2005 Dieta.a51pl
Health, diets, lose weight. Diety i odchudzanie Jak schudnąć - diety i odchudzanie.
Jak schudnąć - szybkie diety
Jak schudnąć - diety, odchudanie - poradnik.